lørdag 8. november 2008

Juleverksted med guttene,award og utfordring!

Det føles som hele høsten har vært et eneste langt juleverksted. Jeg er velsignet med sønner som liker å holde på med "pyssel", hvor kan de ha det fra...de beste ettermiddagene her i heimen er rundt kjøkkenbordet med lydbok i cdspilleren. Det går i alle Anne Cath Vestli sine historier om Knerten, mormor og de åtte ungene og Ole Alexander. Nå har vi begynt med julehistoriene til Astrid Lindgren. Vet ikke hvem som koser seg mest...! Silkisleirepynt til å henge på pakkene.
Bildene mine lever sitt eget liv....Fikk denne av http://www.beas-verden.blogspot.com/
for en stund siden, tusen takk! Den vil jeg gi videre til en person er "skyld" i at jeg oppdaget interiørbloggere! Søkte på Tilda på nettet og ramlet innom denne damen http://www.katarinasverden.blogspot.com/ Hun bor i Danmark og lager de skjønneste ting. Leiligheten hennes er superlekker!
4åringen vår har laget dette: brodert på kort og tredd perler på sølvtråd,flink ikke sant?

Skoleguttene har brodert disse kortene. Kortene er helt geniale, de har tegnet på mønster og har små hull til å sette nålen i.
Makrame..Masseproduksjon, men de fleste ligger alt inni

her....Største bror har nemlig orden i sysakene (hvor kan han ha det fra...:-) )

Må også fortsette skrytet mitt fra i går. Ble vekket 7.30 i dag av mellombror som kom opp med en brødskive med rekesalat og en kopp kaffe på et brett til mamma'n sin!! Går det an???
Så over til utfordringen jeg har fått av Linda i http://www.putitinabox.blogspot.com/ Har du ikke vært hos henne har du gått glipp av en utrolig morsom dame som har de artigste betraktninger, lager de skjønneste ting og har usedvanlig god smak!
4 jobber jeg har hatt:
Jobbet i Manpower
Jobbet i barnehage
Jordbærplukking
Lærer, som jeg er nå
4 filmer jeg har sett og gjerne ser igjen:
Love actually, den ultimate adventsfilmen min kjære og jeg ser hver desember-
Holiday
Omforlatelse
Alle slags julefilmer...
Fire steder jeg har bodd:
Drøbak
England
Halden
Drøbak
Fire tv show jeg elsker.
Jakten på kjærligheten
Greys anatomy
Brothers an sisters
Ungkaren...IKKE SI DET TIL NOEN
Fire feriesteder jeg har vært:
Diverse steder i landet kalt "Syden"
Danmark
Roma
Barcelona
Fire websider jeg daglig er innom:
NIB
Min egen side
Startsiden
It's learning
Fire steder jeg ville vært nå:
Vil være akkurat her jeg er nå!!
Utfordingen gis videre til http://www.bakensky.blogspot.com/ men jeg blir IKKe sur om du ikke tar den!!
Ha en toppers lørdag!
Klem fra Anette

22 kommentarer:

Tara sa...

heisann...
det høres så utrolig koselig ut med juleverkstedet deres:)
og for noen flinke gutter!!!
de korta var jo bare så nydelige!!!
høres superskjønne ut de barna dine:))))
kos dere videre i helga...
klem tara:)

Anonym sa...

Hei....ser i den utfordringen du fikk at du hadde bodd i Halden....morsomt :)
Selv er jeg halvt Haldenser...pappan min er derfra så jeg har mye familie der. Og så har jeg bodd der selv da jeg studerte, og pappan til gutten min er haldenser, så nå har vi masse familie der nede.
Jeg er så utrolig glad i den byen...har masse minner derfra, både barnsomminner fra sommerferiene hos farmor og farfar og nyere minner med venner jeg fikk i studietiden.

Skulle jeg bodd noen andre steder enn her på Finnsnes så er det ikke noe tvil....det måtte bli Halden.

Ha en flott lørdag :)

Lena sa...

Her ble det gløgg igår, så nå kan julen komme! Det smakte sååå deilig med en skvett rødvin oppi!
Er det ikke koselig med disse førjulssyslene? Har vel adlri hatt slik glede-meg-til-jul følelse før som det jeg har i år! Er også velsignet med ei tuppe som ELSKER å lage ting - uansett hva det er.
Nyt helgen - det skal vi!

Olstad sa...

åhh det høres utrolig koselig ut. Mine barn er desverre litt for små til slik langvarig julepyssel men vi skal nok få til noe småtteri i år vi også. Vi får se hva det blir til. Nå i dag skal vi ut å plukke kongler for det er ikke mer enn tid av vegen om vi skal rekke før snøen legger seg permanent

Kort og Søm sa...

Så mye fint dere har laget da!
Mine barn har laget noen jule kort,lenger har vi ikke kommet.. :o)

Men et lite spørsmål:
du som bor i Drøbak, vet du når Julehuset i Drøbak holder åpent??

God helg!

Nettelita sa...

Så flinke gutter! Det må være veldig koselig å holde på sånn sammen.. Gleder meg til den tiden kommer her i huset og, om noen år.. :)
Nå er vi endelig på beina igjen, eter en tøff uke med omgsyke! Fysj, ingenting er verre nei.. Og jeg spydde 7 mnd mens jeg var gravid, så har liksom ikke glemt den kvalmen helt enda! Blæh..
Men nå er jeg i full sving med kakebaking til farsdagen i morgen. Da blir det kosedag her i heimen!

Ha en fortsatt fin helg.. :)
Klems

Torunn sa...

Så flinke dere er! Selv er jeg altfor lite flink til å sette meg ned med mine å ha verksted.....desverre....

God helg til deg!
Klem Torunn

Ann-Cathrin sa...

Så flinke guttene dine er:) Så koselig med juleverksted da! Hvor har du fått tak i de kortene til å brodere på? Ha en fin lørdag:)

Josefine sa...

Hei:) Nå ble jeg litt rørt og litt nostalgisk.. det er så koselig å se slik julepynt som ungene har laget. Fikk slikt en gang jeg også:) Koselig å få besøk av deg! Du spurte om posen, jeg hadde ikke noe vatt eller fliselin i den. Bare et hovedstoff og et for.Den er ikke rund i bunnen.To rektangler er sydd sammen i siden og i bunnen (som et nett),Så laget jeg "falsk" bunn.Syr en søm på tvers av hjørnene om du forstår..
Laget et make av foret og satt det oppi hovedposen. Så sydde jeg en søm på toppen for å holde lagene sammen, så brett ned. Håper du forstod dette, ikke så lett å forklare det uten bilde:)

Ønsker deg og familien din en kjempefin helg, klem Josefine

Jeanette sa...

Så mye fint dere har laget:o)
Fin fin lørdag`s kveld til dere alle^^,

Klem j.

Kort og Søm sa...

Hei, ja takk,hvis det ikke er for mye bry for deg hadde det vært fint! :o)
Kunne godt tenke meg en tur til julehuset nå før jul!

Ida sa...

Fin "outlet" på siden din :-) Hvor finner man slikt??

Koselig å bli bedre kjent med deg :-) Ser vi har mye til felles ja! hihi :-) Og tuuusen takk for søte ord om meg :-) *rørt*

Guttene dine slutter ikke å imponere - skive og kaffe på sengen - hvor mange år til må jeg vente??? ;-)

Ha en kjempenydelig helg!

Klem fra Ida

Auuud sa...

Er jaggu imponert av guttene dine! Så flinke de er.. Og Astrid Lindgren slår aldri feil, bøkene hennes er nok de jeg leser flest ganger på jobb i løpet av hvert skoleår :) Og forresten : Godt poeng i forrige innlegg!! Ha en flott lørdagskveld. Her skal vi kose oss me Wall-E og hjemmelaget pizza :)

Bdicte sa...

Hei:) Nope, jeg er barnehageassistent!

HildeS/Frøken Fryd sa...

Hei hei,
og takk for besøket hjå meg.
Så koseleg med juleverksted med ongane.
Lillebror og Knerten og resten av Anne Cath sine historier hadde eg til mine ongar også når dei var små.
Eg er forferdeleg glad i Lillebror og knerten. Det var dei første bøkene eg las sjølv, og dei har satt spor.
Astrid Lindgren sine julehistorier er berre heilt vidunderlege. Akkurat sånn som ho skildrar det, slik vil eg ha jula:)
Ha ei fortsatt fin helg.
Klem H.

Anne sa...

Her var jammen ta meg mye postiv energi å hente du, og for en kreativ gjeng jeg ser for meg rundt det kjøkenbordet :-))

Hærlig, som en trønder ville sagt det :-)

moa sa...

hei og takk for koselig hilsen fra deg!
enig med deg, morsomt å bli bedre kjent med bloggere etter slike utfordringer...ikke follo, men nittedal er bygda:0)
gøy å lese dine svar også, men du verden for en flink guttetrio du har, blir helt imponert over alt det flotte de har laget...og servering av rekesmørbrød på sengen, har IKKE jeg fått av noen av mine barn, hihi...
ha en flott helg, klem moa

Tonje sa...

Så koselig å ha "juleverksted" med barna. Tror jeg må begynne snart jeg og... eldstejenta elsker å lage ting. Hun lager så mye at jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av alt....

De kortene med hull i var jo geniale. Hvor har du fått tak i dem?

Magdalena sa...

heia... ja det ER s herlig nåt ungene liker å pusle med saker og ting... herlig med slike hjememlage småsaker!

nå er tiden for det her svunnet hen...
natti til deg og dine~~~~

Fru Fryd sa...

Ååå så kjekt og mye fint guttene har laget på juleverkstedet, deilig å roe ned med hjemmekos og hygge.

Flott bakgrunn du har funnet deg;0)

AnneGrethe7 sa...

Så utruleg koseleg med juleverksted. Nydeleg kort og makrame. Nydeleg unger:)

Ønsker dykk ein kjempefin søndag og farsdag :)

rod i hob sa...

Heisann!
For en sjønn blogg du har! Og fin bakgrunn!!
Eg har lagt deg til i blogglistå mi, å komme nok snart innom igjen!!