torsdag 6. november 2008

I love my boys!!!

Fikk bladet "Mamma" i posten forrige uke med følgende sitat på forsiden: "Norske kvinner vil helst ha døtre". Jeg er så glad for at jeg kan få og har fått barn jeg!!! Og tre stykker atpåtil!! Det er visst forsket på det, og jeg skal ikke bli med på en diskusjon, ei er det meningen å såre noen. Jeg er bare så UTROLIG glad for de jeg har!
Fant en lapp fra 7åringen...sukk!
....Og dette er interiøralibiet i kveldens innlegg, liftgardiner på kjøkkenet med litt pynt på. Snart skal hvite gardiner byttes ut med røde...God natt fra en stolt guttemamma!

23 kommentarer:

Tonje sa...

Den lappen fra "den mellomste gutten" var utroooolig søt. Den må du ta vare på. Det er så koselig når de små viser at de setter pris på oss. Jeg må forresten si som deg at jeg er UTROLIG glad for at jeg kan få barn, og har fått to velskapte... men bare jenter her i gården...

Ha en fin kveld.

Jeanette sa...

Ååå en sånn lapp er kosleg å få da:) smelter helt da!!
Gutter eller jenter - d viktigste er at barna er friske å at en i d hele tatt kan få barn..Jeg sier som Tonje ta vare på den lappen, den blir kjekk å ta fram til konfirmasjon`s dagen til 7åringen^^,
Ha en super helg med dine:))
Stor klem fra j.

psst: koslege gardiner og hjerter, blir sikkert flott med rødt til jul:) vi får vel se!?!

Heidi-anitha sa...

Så vakkert langt inn i hjerterota..

Vi er heldige mammaer vi... gutt eller jente spiller ingen rolle..

Jeg har en av hver selv..

Gleder meg til å se mer av kjøkkenet og røde gardiner:)

Klemmer Heidi-anitha

Henriette sa...

Smelt....Seier det igjen; du må ha verdens skjønnaste gutar. (Bortsett frå min då sjølvsagt;)

Gutar eller jenter, eg trur dei fleste i bunn og grunn synes det dei har fått er perfekt, men nokre kvinner har kanskje ein draum om ei lita prinsesse å kle opp....Eg føler meg priviligert som kan få barn, og hvis me er heldige dukkar det kanskje opp fleire ein dag.....kven veit......gut eller jente er i alle fall eitt fett;)

Ha ein flott dag.
Klem Henriette:0)

h.espe sa...

Åh, så skjønn lapp å finne da... Forstår ikke at noen kan foretrekke det ene fremfor det andre - å få barn er jo alltid en ufattelig stor gave!!

Ha en flott helg - koooos deg masse!

Klemmer fra Hildegunn :o)

Bea sa...

Det beste som fins er å finne lapper i fra sine håpefulle. Der de har skrevet at "du er verdens beste mamma". Det varmer helt inn i hjerterota. Og da gjør det liksom ikke noe at om noen timer, når du må si nei til noe, er du blitt verdens verste mamma. ( :o)

Solveig sa...

Hm, mange som sikkert ønsker å dalle opp ei lita jente, eller å ha en tøff liten gutt:) Men man blir vell kjempe glad uansett hva man får! Et barn er et barn;)
Så nydelig bilde av deg og guttene! Liker slike bilder.

Åh,for en lappe! Du må jo ha smeltet helt:) For en herlig sønn du har!

Ønsker dere ei rikgitg god helg:)

Anonym sa...

Hei.
Så fint skrevet og et nydelig bilde av dere :)
Ha ei riktig fin helg.
Helgeklem fra Agateh

Hålands sa...

Grrr..kjenner jeg blir litt provosert av sånne artikler jeg!! Takk og lov for at vi kan få barn og for de herlige to guttene vi har fått.. Barn er et privelegium uansett kjønn..Nydelig bilde av deg og lysluggene dine og den lappen var jo fantastisk, den må jo bare være perfekt å dra frem seinere, til konfirmasjon f.eks:)
God helg til deg:)
Klem M

Hålands sa...

Å ja, forresten...det er jeg som også har bloggen Min Lille Drøm, driver litt med familieblogging også, for familie og venner langt vekk og plutselig så jeg at jeg var logget på der..derfor står det "Hålands" og ikke det vanlige "min lille drøm"
hi hi..

♥ Stines hverdag sa...

Så koselig lapp da :)
Å få barn er en fantastisk gave uansett gutt eller jente.
God helg!

Torilpia sa...

Jeg for min del ville ha jenter - og fikk jenter. Men regner med jeg ville blitt like glad om jeg fikk gutter. Det handler bare om usikkerhet i mitt tilfelle. Jeg KAN ikke gutter liksom .. men jenter vet jeg hvordan "funker" :o)
Men innimellom hadde det sikkert vært enklere med gutter som hadde tatt en kamp og vært ferdig - fremfor jenter som surmuler i all evighet .. :o)

Vi får elske de barna vi har - de vi ikke fikk ha så lenge - de vi aldri fikk og de vi kanskje kommer til å få :o) Jenter eller gutter - det er ikke så viktig!! Selv om jeg fortsatt ikke har peiling på å oppdra gutter .. :o)

En ting jeg tenker på innimellom er hvor viktig en guttemammas jobb kan være .. for det er jo de som legger grunnlaget for hvordan gutter behandler jenter. Og jeg savner litt den gode gamle gentleman-stilen hos gutta boyz jeg da :o)

I barnehagen til min treåring går det en gutt som er så høflig og snill. Så oppmerksom og følsom. Han har alt tinget på min datter som kjæreste og jeg har ikke noe som helst imot ham som svigersønn hvis han fortsetter sånn.
Når min datter kommer i bhg kan han kommentere følgende; "så fin du er på håret idag". SÅ SØTT :o)

Du får ha en superduper helg!

Stor klem!

Kaffekos sa...

Hmmm, jeg digger mine gutter jeg, og min manns to eldste, det blir 4 gutter i fra alderen 4 til 14 år. Helt herlig og fantastisk.
Nå er den eldste her med en pakke som han har kjøpt til sin far, det er jo farsdag på søndag.
Fantastisk søt lapp, kjenner slikt langt inni hjerteroten:)
Ha en topp helg.

Hjemme hos Vibeke sa...

Jeg er så hjertens enig med deg. Når jeg fikk tredje mann, så var det utrolig mange som sa at du er vel glad for at det ble en jente denne gangen, men det eneste jeg klarte å tenke på var at jeg var utrolig glad for jeg fødte et levende velskapt barn. For det er ingen selvfølge.

Ha en flott helg! Klem

Anita sa...

Hei. Jeg oppdaget bloggen din ved en tillfekdighet en dag. Kjekkt å kikke innom.

Jeg leste den artikkelen selv, har to jenter, men for meg spillte det ingen rolle. Jeg ble glad for det jeg fikk. Barn er utrolig herlige uansett om det er gutter eller jenter.

Så koselig lapp du har fått, kjekkt å finne sånne.

Ha ei god helg.
Anita Kristin

Anonym sa...

Tusn takk for den koselige kommentaren din på mitt siste innlegg. Var litt usikker på om jeg skulle legge det inn, men så tenkte jeg at det må jo være greit for andre å lese om hverdagsproblemer vi har eller har hatt :)
Den perioden var veldig tøff, men jeg er kommet styrket ut av det og jeg lar meg ikke lengre pelle på nesa. Jeg er den jeg er og vil ikke forandre på det for at andre skla like det. Da er de personene ikke verdt det å være en del av mitt liv :)

Den lappen du hadde fått var jo utrolig skjønn da :)
Min gutt på seks år har nettopp lært seg å skrive, så jeg får også sånne innimellom, og det varmer et mammas hjerte :)

Ha en flott fredagskveld :)

liven sa...

Så skjønn denne lappen var da!!
Og du har all grunn til å være stolt og glad for dine tre gutter!!
Jeg har to av hver da.....
Så jeg har veldig god grunn til å være fornøyd:O)

Ha en fin helg:O)

HjemmeKoz sa...

Ja en skal være glad en i det hele tatt kan få barn (ikke alle som kan det)
Og om det er guttter eller jenter - spiller ingen rolle (for meg iallefall)
Husker jeg sa det på ultralyden - at jeg ikke ville vite hva det var for noe, for det var samme for meg bare den var frisk. Og hadde det ikke vært det, ja så hadde jeg taklet det også, på en eller annen måte.
Så skjønn lapp du fikk da;)
Ha en fin helg!

Ida sa...

Åh, snufs.. du får en oversentimental gravid dame til å gråte her hjemme i stuen ! For ett nydelig innlegg av deg - nydelig bilde av dere fire og den nydelige lille lappen fra mellomste :-) *RØRT*

Ha en strålende nydelig helg sammen med guttaboys! Litt overdose testosteron er hjertelig velkomment i mitt hjem også :-) (det skal jo litt til av det for å veie opp østrogenet uansett..hihi:-))

Stor klem fra Ida

Tiril sa...

Sånne lapper eller kort er det beste av alt.
Mine barn er store i dag, men heldigvis har jeg tatt vare på slike gullkorn.
Koselig med hjertene du har hengt på gardinene.
Ha en fin helg,

Aina sa...

Jeg også er glad jeg kan få barn, og har fått tre, ha ei jente og to gutter og ville ikke vært foruten noen, og artikkelen eller sitatet til tross, slik tror jeg det er for de fleste.
Superkoselig lapp fra 7 åringen, slike kan en leve lenge på:-D
Ekte hverdagslykke!

Ønsker deg en fin helg med gutta boys.
Klem fra Aina.

lavendel mio sa...

Nydelig lapp fra gutten din.
Etter andre gutten fikk jeg høre :det blir vel jenta no da... men di viste ikke at jeg ventet tvillinggutter..he he.Og da var det nesten som di sa:stakkars meg,men jeg er verdens lykkeligste mor .Var så heldig å få en nydelig attpåklatt som også er en nydelig gutt.Han sjarmerer heile familien og slekta,han er 4 år nå.Jeg er verdens heldigste 5 guttermor.

Shirley sa...

Heilt enige me heile bønsjen her; me får vara gla i de me får... Har sjøl ein av kvar og dei gir meg lika møkje glede begge 2

Kjempe koslige blogg forresten

Shirley