tirsdag 3. november 2009

Strut!!

Er så glad i noen svenske ord....strut..også fika. Høres bare så koselig ut:-)
Min strut er laget av en gammel fransk avis fra 1950, et glansbilde, litt bånd og falsk granbar. Avisen har jeg kjøpt i et eventyr av en liten nettbutikk, nemlig Hilde Heimdal sin. Jeg bestilte noen vakre ark med gammeldags skrift på og, de ligger på vent til ideene kommer! Hilde hadde lagt med noen vakre kort og en skjønn liten fyrstikkeske. To dager etter at jeg hadde mottatt pakken, dukket det opp en ny...,med fransk avis og vakre ark...hm,noen som har mye å gjøre...
Tok selvsagt kontakt med den travle butikkdamen som bare mente at jeg skulle beholde begge leveringene. Så TUSEN TAKK til deg, Hilde!!! Snakk om service!!

(og jeg vil bare takke for alle superkoselige kommentarer om vognteppene,de skulle ikke selges som noen trodde. Det var dåpsgaver til småjentene til to venninner!!)

41 kommentarer:

beate sa...

skjønn!

er også glad i svenske ord, men dette var nytt...morsomt

ønsker deg en fin kveld

klem Beate

Therese fra huset med de rare i sa...

For et morsomt ord hehe.. Nydelig ble det hvertfall!! Har store planer om slike kremmerhus selv, men blir ikke enig med meg selv om hvordan jeg skal gjøre det:P Kjekt at vimpeldama likte vimplene mine også:P hihi

Crinoline sa...

Lekker strut,Anette.Jeg har planer om å sy noen etterhvert.Klem

Tonje sa...

Hihihi, er sååå enig med deg!! Og "smørgåss" er også så kooost ord!!

Men KUDDE ( les:pute ), det kan jeg klare meg uten, he he. Jeg avstår fra Per Gessle sin sang, kun fordi han synger: Legg dig ned på min KUDDE! *grøss* Hihi.

Nydelig strut du har laget. Du er jo et unikum dame!! Flinke flinke guttemamma.

Kos Tonje

liven sa...

så koselige disse var da Anette:o)
Er flere svensle ord jeg liker så godt også.....mysig f.eks :o)
Kjempefine vogntepper i innlegget under her!!!!

ha en fin tirsdagkveld:o)

Torunn sa...

Jättemysigt! .-)

Klem

lavendel mio sa...

Hei Anette!
Helt enig...svenske ord er så kos:)
Nydelig strut du har laget!
Ønsker deg en fin tirsdagskveld,klem Hanne

h.espe sa...

Heisann!!!
Så nydelig dette ble - herlige struter !!! Har lenge lett etter gamle aviser som dette, så spørst om jeg ikke må en tur innom Hilde!

Hos deg ruller innleggene fort ut, teppet har jeg ikke fått kommentert, men OI, virkelig nydelige vogntepper!! Jeg er helt imponert! Selv har jeg lagt tilside lappeteppet mitt - går i rykk og napp, men blir vel ferdig engang :-D

Ha en strålende flott kveld!!

Mange klemmer fra meg

Therese Dorthea sa...

Så fin!

No skal eg inn på nettbutikken til Hilde å sjå :)

Ha ein fin kveld :)

Klem, Therese Dorthea

Magdalena sa...

hi-hi... liker også "strutar" så godt,- og å ha "pysseldag..."

nydelige strutar hos deg...
klem/magny

Josefine sa...

Å den var skikkelig fin:)

Har planer jeg også, bare ikke kommet så langt. Mine blir nok sikkert i stoff... klem

Christina sa...

Du er så utrolig kreativ Anette!! De lappeteppene er jo bare helt nydelige..
For ikke å snakke om de nydelige vimplene..

Ha en fin kveld!
Klem fra
Christina

Tino sa...

Så koselig ord, nydelig strut du har laget!

Ha en fin kveld! Klem Tino :)

Jannicke sa...

Ja,
en skikkelig fin strut, hehe.. artig!
Enkelte ord er virkelig ulike på norsk og svensk! Mys er et annet skjønt svenk ord!
Klem J.

Lise ♥ Hverdagsglimt og Kreativiteter sa...

Det var service ja. :)

Nydelig var det.

atinybitofheaven sa...

Så nydelig :-) Alltid så mye inspirerende å finne her inne på bloggen din .-)

Ha en flott kveld :-)

Datt sa...

Ah, så heldig! de ble skikkelig julekoselige! Det er mitt nye "it"-ord... Julekoselig... Like it? ;)

Sologbolig sa...

Så enkel og så sjarmerende. Kjempefin ! Ha ei fin høstuke. Klem.

Tara sa...

herlig strut:) ja det svenske språket er herlig...

ha en deilig kveld...klem tara:)

MODERN COUNTRY sa...

Åh den ble vakker!! Så fint med gamle aviser, skrifttyper, kvister og glitter. Gleder meg sånn fremover nå, med kos om kveldene og en haug med nye Inspirerende ideer.

Ha en koselig kveld,
Klem Aina :)

Camillas Romantiske hjem sa...

Enig med deg, noen svenske ord er det skikkelig schvung over:-)Nydelig kremmerhus!

Klem Camilla

Lisemoren sa...

Hekleteppene var virkelig fine da, så jeg skjønner godt at noen ville ha dem. Jeg liker også godt slike kemmerhus.

Klem fra Lisemoren

Mitt hvite hus sa...

Så skjønn strut du har laget..
jeg elsker det svenske språket...men så har jeg blitt flsket opp med også da.. da min far er svensk...

Ønsker deg en fin uke videre Anette..
Klem Kerstin

Therese sa...

Jeg husker vi laget struter på skolen og hadde knask i til jul, men de var stort sett i de skrikende fargene grønt og rødt. Langt fra like vakre som disse med andre ord ❤

moa sa...

JA en søt strut! ..og strut er et herlig ord...
Yoga, stearinlys..etter en norskprøve....sånne fantastiske pedagoger fantes ikke under min skoletid,gitt....
herlig-herlig!
moaklem

Drømmen om en eplehage sa...

Eg e jente du e gut, eg hev trakt og du hev tut.

Eller var det strut? hahaha, måtte bare. Kom på dette "diktet" Det sto på så mange dovegger før i tiden. Ja, sent vet du og da er humoren så som så... fnis!

Stjernesøvet er lagt inn i html kodene mine. Skal se om jeg finner igjen hele om i det hele tatt hvor. Blir helt sjeløyd av å myse på alle tegnene, men det er artig også da... Husker ikke hvor jeg fant den heller skjønner du.

Gratulerer med juleåpnet fabrikk flinka. Håper salget går strålende og at det blir en liten fortjeneste!

Nå er det natta her. Tøff uke, så det er best å få nok søvn for å holde løpet ut.

Kos og klem

Solveig sa...

Så nydelig det ble! Du er kjempeflink og kreativ!
Ønsker deg en flott morgendag.
Klem fra Solveig

Heidi-anitha sa...

Så enig med deg - misunner svenskene .. hi hi:0) Siden jeg skriver med flere svenske bloggere blir det til at man automatisk ofte " tenker svensk" når jeg skriver - og så mange fine ord de har:0) Så julen smyger seg inn? Struten du har laget ble juuuu jettefiiiiin tykker jag:0)


Stooor klem:0)

Liv sa...

Å, så vakker denne var!

Tusen takk for inspirasjon, det kan hende jeg hermer! *hihi*

Fru Fryd sa...

Så flott kremmerhus,også så heldig du var som fikk en ekstra pakke:0)

"Kram"

MODERN COUNTRY sa...

Hei vennen,
takk for hilsen! Alltid så hyggelig :)

For ett par dager siden fikk jeg en forespørsel om jeg ikke kunne sy noen vimpler for en kunde. Nå har jeg så mye annet jeg må sy, og i tillegg er ikke dette helt mitt felt, så jeg henviste hun til deg. Håper det er i orden? Hun er på utkikk etter noe av det samme du syr, så jeg håper du får enda en bestilling :)

Ha en deilig dag,
Klem Aina

Anne sa...

Utruleg herleg! Svensk er vakkert:)
Ha ein herleg dag, skjønne!

Elis@beth sa...

Å svenke ord er så fint! Lørdagsmys er et av mine favorittord!

Du er bare sååå flink altså!

Klem til deg på en onsdag!

Linda sa...

Hei Anette!Så skjønne,blir lekkert til jul.Flotte dåpsgaver du har hekla.
Fine julevimpler i butikken.
Ha en fin onsdag!Klem Linda :))

Epleskrell sa...

For en flott strut du har laget! :) Har aldri hørt ordet før, men det var da i alle fall et passe beskrivende ord.

Klem klem

Hverdagen vår sa...

Nydelig, Anette:)
Håper du og dine får en flott uke-
Klemmer i fra Eli

Jannes lille sted sa...

Hei:) Ja hvit flatskjerm er så fint!! :) Min kjære var helt enig med meg om at det var et must når man skal ha ny tv :) Så da ble jo jeg glad :)

Ha en fin dag
Klem Janne Merethe

Unknown sa...

ugg outlet
fitflops
michael kors outlet
fake rolex
uggs outlet
hollister kids
louis vuitton outlet
cheap uggs
adidas stan smith
lebron james shoes 2016
2016921caiyan

Unknown sa...

zzzzz2018.6.6
yeezy shoes
coach outlet
nike trainers
ray ban sunglasses
louboutin shoes
off white nike
pandora jewelry
michael kors outlet
pandora
adidas outlet online

yanmaneee sa...

hermes belts for men
jordan retro
curry 6 shoes
michael kors outlet online
air max 2019
chrome hearts outlet
yeezy boost
balenciaga
golden goose outlet
nike air max 95

yanmaneee sa...

canada goose jacket
yeezy boost 350 v2
nike x off white
supreme clothing
curry 7 sour patch
kyrie 5
supreme new york
yeezy
yeezy shoes
nmd