lørdag 16. oktober 2010

Tur til Norefjell!!

I dag tok vi turen til fjells for å se på hyttebyggingen. Jeg har ikke vært på tomta siden påske(!) og gledet meg utrolig til å se vidunderet...Det er så MORO!! Her er inngangspartiet. Her skal vi ha en dobbel blå dør. Synes de kraftige stolpene er utrolig fine.

 Treverket er satt inn med jernvitrol.  Det er en type farge/ behandling som ble brukt før i tiden. Når sol og vær og vind får "stått" på noen måneder, vil fargen bli grå/brun og værbitt. Vi har valgt hvite vinduer som blir satt inn i løpet av uken. Hytten er tegnet av mannen min!! Første etasjen er bygget i kraftig villmarkspanel og den såkalte "uppstugua" er i laft. Så skal vi ha takrenner i kobber og gress på taket.
 Taket i stuen ser slik ut! Laften og takåsene skal beises i en lysbrun farge eller settes inn med jernvitrol de også.
 Villmarkspanelen er høvlet litt rundere i kantene enn vanlig.
Vi hadde med engangsgrill og grillet kyllinglår, spiste boller og koste oss. Så gikk vi en liten tur i skogen rundt hytta og gjorde oss litt kjent. En herlig dag!! Og så er det en lykke å bruke under to timer hjem!
Klem fra

51 kommentarer:

Gammel stil sa...

Såå utrolig fint:) Nydelig hytte! Heldige dere:) Så fint det blir:)

Klem:)

Villasol sa...

Wow.. for ei hytte. Den blir rå lekker tror jeg. Blå dobbeldør! Drøm sier jeg bare!
Ha en fin lørdags kveld!

Klem Ingunn

Anonym sa...

oi, oi, oi, dette kommer til å bli ei superfin hytte. Hørtes fint ut med det dere har satt inn treverket med.
Når håper dere på å være færdig?
Kan tenke meg til at dette er spennende prosjekt.
lørdagsklæmma fra me

MODERN COUNTRY sa...

For ei flott hytte dette kommer til å bli!! Tenk å sitte der og hygge seg med kakao og blide ansikter med røde kinn rundt seg. Dere er enormt heldige, men det vet du vel :))

Håper du koser deg i kveld Anette,
Lørdagsklem

Karen sa...

Jøss - skal si det går unna... Døbbeldør er fint, men vær oppmerksom på at de ofte utvider seg, hvis det står mye vær og vind rett på de...

Nyt helgen videre!
*klemmer*

Thelma Louise sa...

Oj så flott hytte.:-) dette blir gøy å følge.:-)

ja det er vel fortjent til Drøbak..er jo så koselig.:-) og da ser du byen din med gjester sine øyne..-)

Thelma Louise sa...

du har jo flott reklame for byen din her...hvor ligger den lexington butikken ? vi var raske og på besøk hos noen kjente.:-)så det ble ikke så mye vi så i butikker...men badeparken ? heter det det ? og bort til oscarsborg og litt rundt for å myse.:-) har vel ikke vært i drøbak siden vi vennindene hadde tatt lappen og det var stas å dra på kjøretur.:-) og det begynner å bli leeeeeenge siden.:-) men må ta turen litt oftere.:-)

Trollmora sa...

nydelig hytte! Den kommer dere til å bruke ofte og lenge! :)

Pink lady sa...

Et utrolig spennende prosjekt dere er i ferd med å realisere. Kjekt at dere setter deres preg på hytta begge to. Jeg er spent på fortsettelsen, og det blir nok superbra!

Klem Pink lady

Maratonjenta sa...

Flott hytte og litt av et prosjekt!! Fantastiske lafte-detaljer. Jeg har jo bodd så mange år i utlandet blandt marmor og betong, så jeg blir skikkelig fasinert over hvor flott norsk tre er. Det blir spennende å se hvordan den blir når alt er ferdig. Må nok opp en vimpel i duse brunfarger her tenker jeg:-)

Lørdagshilsen fra Maratonjenta

Livet på Bakkerud Gård sa...

Hytta ser kjempe flott ut!! Herlig når hyttedrømmen går i oppfyllelse!! Vi har bare 1 time, så er vi på vår:o) Lykke til med videre bygging!!

Klem

Line fra huset på landet sa...

Fy søren så lekkert! SÅ flink mannen din er da. Kan du fortelle navnet på disse hyttebyggerne fra Estland tror du Anette ?
Men dette blir rett ut sagt griselekkert Anette!! Gress på taket er jo også fryktelig koselig da, synes jeg.
Leste litt under her... SMEG ? hihi...ja, da må du slå til. Ta to kjøleskap på 150 da vet du. Knallfint med to ved siden av hverandre vel.. ja,jeg mener..hvis det er så mye rimeligere hadde jeg jammen vurdert det;)
Kan jo ha noe fint over av hyller uansett liksom:)
Kan tenke meg dere gleder dere til hyttedrømmen er ferdig. Når tenker dere at dere kan ta den i bruk ?
God klem fra Line

Pia sa...

Dette blir jo så bra! Har skrevet det før, men må igjen si :dette blir ekstra stas for gutta! Vi kjøpte oss hytte for et par år siden, og det har blitt ungenes drømmested. Ikke fordi at hytta vår er så flott, men det er noe med helheten, uteområdene, friheten...
Dere kommer til å passere hjemmet vårt til og fra hytta, du får si fra en gang, så skal jeg stå og vinke til deg i veikanten;)

Hos Farmor sa...

Åhh, så utrolig fint det blir!! Kjempemisunnelig kan jeg bare fortelle... Gleder meg virkelig til å se hvordan den blir når den er ferdig - for vi får vel se?? ;)
Ha en flott søndag!
Klem Martemora

Karen sa...

Ja, så kommer det sikkert ann på kvaliteten på døren da... Men kjenner noen som ha dobbeldør på huset, og denne døren står da altså slik at den får ganske hard medfart av vær og vind,og der har altså karmene utvidet seg, slik at det har blitt glipe mellom dørene...
Har hørt om det fra flere hold også, men som sagt, det kommer nok veldig ann på kvalitet, og klima...i

Hverdagen vår sa...

oi dette så lekkert ut vennen:)
Heldige dere-

Jeppe, jeg har fri ufrivelig i 14 dager og nye 14 dager fra mandag, jeg er sykmeldt pga min anemi og har fått klar beskjed om å faktisk høre denne gangen, noe jeg har gjort, flinka meg.
Men jeg har vært flink til å nyte det:)

Kose dere resten av helgen dere også

Go klem fra Eli

Størstepia sa...

Så utrolig moro å få se på framgangen i hyttebyggingen!!
Så flink mannen er som har tegnet det!
Gleder meg til å se hva som skjer videre! Den kommer sikkert til å bli helt fantastisk!

Klem fra størstepia

Line fra huset på landet sa...

Takk for svar Anette:) Jeg skal legge det på minnet. Jeg er heldigvis også velsignet med at mannen min er godt kjent i byggebransjen. Jeg tror han bare var nødt da vi tok over dette gamle huset. Hehe. Han har jo gjort alt selv, så. Men jammen tar det tid. Han må tenke seg så godt om før han gjør noe vet du:o)
Her er det natti-natt på meg;)
Vi blogges:)
Klem,Line

Hilde sa...

Så utrolig lekkert det blir - råstilig med laftet tømmer! Her kommer dere nok til å skape mange gode minner - gleder meg til å følge utviklingen!
Hilde

Hege sa...

Så heldig - hytta er kjempefin Anette!!
- flinke tometer`n, det krever dyktighet å tegne en så flott hytte:-)
Gleder meg til å se fortsettelsen.
Tusen takk for koselig hilsen fra deg,
- og SMASK tilbake:-D
Hege.

Sologbolig sa...

Å så fint det blir. Forstår godt at du gler deg. Det er deilig å ha hytte. Eg fikk ei hytte/hus av far min i fjor, den er bygd i 1939 og ligg ca 20 min kjøring fra der vi bor, ikkje på fjellet og ikkje ved sjøen, men alikevel et deilig sted. Vi har vert der ein tur idag. Gubben har hogd ved og eg har mala siste finishen på soverommet (alt er furu!) og henta masse lyng som eg skal gjør noe med i morra. Vi dro nedigjen i kveld og har slappa av foran tv'n, deilig etter ei hektisk veke med mye besøk og mye jobb. Ha ei fortsatt fin helg. Klem.

A-H sa...

Hei hei!

Så flott den blir, ikke rart du gleder deg:)
Heldige dere er!!

God søndag:)
Klem

liven sa...

Dette kommer til å bli kjempeflott Anette!!

ha en fin søndag

Anonym sa...

Hytta blir råfin,så flott med de utskårne tømmerstokkene og blå dobbeltdør hørtes knall ut. Tusen takk for kommentar hos meg,så leit å høre at du mistet din mor og så ung som hun var da hun døde.
Stor klem.

Lappeline ♥ sa...

Her var det mye flott.Teker dette blir en flott plass å være.
Heldig er dere
Ha en flott søndag
Klem

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Så fint det blir! Herlige å se at hytta kommer opp, litt etter litt! Og blå dobbel dør hadde jeg sansen for! Tenker dere hadde en fin tur, med utegriling og tur

Klem Cathrine :-)

Anette (Hvit Romantikk) sa...

Herlighet Anette, for en fantastisk fin hytte ! ♥ Her kommer dere nok til å trives godt ja. ♥ Og for en flink mann du har ! :) Med gress på taket og alt du beskriver kommer det til å bli så vakkert. ♥ Her kan dere skape mange fine minner sammen. ♥ Gleder meg til å se flere bilder. :)

Ønsker deg en fin søndag ! ♥

God klem fra Anette ♥

I & du... sa...

Så nydelig hytta blir!!

Gleder meg til å følge med videre på hyttebyggingen deres! :)

Linda sa...

Hei Anette!
Stennende saker,herlige matrialvalg.Denne blir helt sikkert kjempe flott når dere kommer innomhus ettervært.
Høres ut som en super dag.
Gleder meg også til du kanskje du tar en høsttur i skogen ved hytta.
Ha en flott søndag!Klem:))

~ Heidi ~ sa...

Det der blir en nydelig hytte :)

Ha en fin søndag :)

Josefine sa...

Sukk sier bare jeg. Så flott hytte dere får, skal bli spennende å følge prosjektet:)) Tenk så kjekt det blir for hele familien å reise på ferie hit, en drøm spør du meg.

Ha en fin søndag Anette, klem fra meg

Trollmora sa...

Heisann :) Jeg svarer deg her vedrørende kommentaren din inne hos meg på innlegget "Hun skulle ha vært lege, Sohelia".
Vær så snill å ikke vær flau over å blogge om hytte og interiør! Jeg gjør også det!! Hovedsakelig! Det er bare at noen ganger så tenker jeg mye på et tema og må skrive det av meg og nå som jeg har denne bloggen og syns at temaet trenger oppmerksomhet så skriver jeg om det da :)
Men jeg skjønner hva du mener altså.... alt annet blir liksom så uviktig i denne sammenhengen sant? Og vi vet jo at slikt skjer hver eneste dag et sted i verden. Det skjer jo i Norge også.....
Så... jeg storkoser meg med å komme inn til deg å se hvordan det går med vimplene og hytta, så da kan du titte innom meg innomellom å se litt på mine interiørprosjekter og av og til bli lit ekkel i mgen fordi jeg skriver om vanskelige saker :) Men jeg er bare sånn sjø :)

Ha en deilig søndag!

Besta sa...

Hytta blir flott, Anette:) Tenker dere får mange fine turer dit.
ha en fin søndag.

klem fra marilyn

Lotta sa...

Åh fine hytta:) <3 Heldige dere:) Tenk så mye mys det blir der da:)

Kommoden/vinreolen kostet 995,- Ikke dyrt syns jeg. Den stod bare inne i butikken, så her var det bare å ta med seg. Nå står den i gangen her. Veldig kul ja:)

Ønsker deg en fin dag i soooola!
Vi skal snart forte oss ut!
Klem

Lotta sa...

Åh fine hytta:) <3 Heldige dere:) Tenk så mye mys det blir der da:)

Kommoden/vinreolen kostet 995,- Ikke dyrt syns jeg. Den stod bare inne i butikken, så her var det bare å ta med seg. Nå står den i gangen her. Veldig kul ja:)

Ønsker deg en fin dag i soooola!
Vi skal snart forte oss ut!
Klem

Mette sa...

Dette blir et herlig sted, bade sommer og vinter!

Nar er ferdigstillelse - til jul?

klem Mette

Elis@beth sa...

ååååå knallfin hytte! Der blir dere å kose dere masse♥♥
Gleder meg til å se det ferdige resultatet!

Stor søndagsklem♥♥

h.espe sa...

Åh, dette kommer bare til å bli så utrolig flott Anette - tenk å være så heldige å få realisert denne hyttedrømmen da! Blir kjempespennende å følge med fremover :o)

Ønsker deg en toppers søndag i solen!!

Klem fra Hildegunn

Anette Willemine sa...

Wow, den hytta blir bra! Det må være så gøy å bygge egen hytte. :o) Høres ideelt ut at dere kun har 2 timers kjøring. Da blir den sikkert også mye brukt i fremtiden. :o)
Gikk forresten inn og så på den flotte reportasjen fra huset deres. Du har det så koselig! :o)

Solklem sendes over fjorden til deg, Anette!

Klem,
AW

FlorasFrue sa...

Så fort det går nå! Det blir en kjempeflott plass:)
Kjersti

Datt sa...

Oiiioioi, så fint det blir! :D

Jannicke sa...

gurimalla, for en hytte!! En drøm, Anette!!
Høstklem fra J.

Viola sa...

VIlket hus....så vackert, det kommer att bli helt underbart, väntar på flera bilder...ha en fin vecka, kram

Fru Usken sa...

OMG!!!! for ei hytta d blir!! ser jo heilt superflotte ud!!!! Heldige dåkke e:))
klem:)

Eline sa...

Dere ligger i på latsiden når det kommer til hyttebygging! Den er jo snart ferdig og sååå fin! Dobbeldører er kjempefint, men med varierende ruskevær kan de endre litt str. og ende opp med å ikke passe helt når de skal lukkes. Men det tar ofte litt tid...
Ha en kjempefin dag.
Stor klem fra Eline og baby

John sa...

kate spade
air max
christian louboutin outlet
ed hardy outlet
new balance outlet
louboutin
michael kors
prada outlet
louboutin
michael kors handbags
instyler max
coach outlet canada
cheap jerseys
nike store uk
adidas originals
louis vuitton pas cher
instyler curling iron
prada uk
north face
ray ban outlet
nike air force 1
kate spade uk
pandora
cheap uggs boots
juicy couture
tory burch outlet
gucci outlet
polo outlet
louis vuitton outlet
2015924yuanyuan

Unknown sa...

cheng0925
michael kors handbags, http://www.michaelkorshandbag.co.uk/
mulberry outlet, http://www.mulberryoutlet.com.co/
nike trainers, http://www.niketrainers.me.uk/
air jordan 4, http://www.airjordan4.org/
toms outlet, http://www.tomsoutlet-stores.com/
michael kors handbags, http://www.michaelkorshandbagsoutletstore.us.com/
nike outlet store, http://www.nikeoutletstore.us/
true religion jeans, http://www.truereligionjeansoutlet.com/
air max 2014, http://www.airmax2014.net/
cheap michael kors handbags, http://www.cheapmichaelkorshandbag.in.net/
coach outlet canada, http://www.coachoutletcanada.com.co/
the north face outlet store, http://www.thenorthfaceoutletstores.org/
swarovski crystal, http://www.swarovskicrystals.co.uk/
ugg outlet, http://www.uggoutletstore.eu.com/
michael kors outlet, http://michaelkors.outletonlinestores.us.com/
adidas outlet store, http://www.adidasoutletstore.us.com/
timberland boots, http://www.timberlandboots.name/
chanel handbags, http://www.chanelhandbagsoutlet.eu.com/
montblanc pens, http://www.montblanc-pens.com.co/
cheap nfl jerseys, http://www.cheap-nfljersey.us.com/

Unknown sa...

www1016
new balance shoes
skechers shoes
nike tn
red bottom shoes
canada goose outlet
ugg boots clearance
supreme clothing
north face
canada goose
lacoste polo

yanmaneee sa...

air max 97
curry 6 shoes
jordan shoes
birkin bag
hermes handbags
kd shoes
ferragamo belt
kd 11 shoes
mbt
supreme t shirt

tuge sa...

Discover More Here he has a good point internet click reference Visit Your URL visit

neausmey sa...

e9w05w5g02 g0o60q4o21 q9e44r2z43 d4g02x7e84 y4o10g7r02 i0h31b0g56