fredag 12. mars 2010

En rar uke går mot helg...

Og siden jeg ikke orker å ta noen nye bilder viser jeg litt sommerbilder fra ifjor. Har jo kommet mange nye lesere til siden da...og jeg blir så glad over å se at så mange også legger seg til som følgere, TAKK!!

Liven spurte for noen uker siden hvilke planer vi har for hagen denne våren. Har ikke rukket å tenke så mye på det ennå,men sikkert er det at bare snøen snart smelter finner du meg på plantesentrene....
Denne skråningen er på sydsiden av huset vårt,her er planen å ta bort det gule iallefall!
Allltid mye planer for krukkene på terrassen, planen er å overtale min kjære til å male gulvet med lysgrå terrassebeis...
Disse krukkene smurte jeg inn med kefir, så tror de har fått en herlig patina i løpet av vinteren.
Sådde erteblomster i, og det skal jeg gjøre i år også!
En liten kjøkkenhage i krukker og kar må jeg alltid ha!

Ved inngangspartiet vårt så det slik ut på den ene siden av trappen,blir nok noe liknende i år.
En rar uke går mot slutten ja....alle slags følelser har vært tilstede. ELLEVILL GLEDE på mandag da vi kjøpte hyttetomt på Norefjell, en drøm som går i oppfyllelse!! På onsdag kjente jeg ANGSTEN da vår kjære Elias ble lagt i narkose for å opereres, det gikk bra men som det tar på!! Han har i fler år manglet trommehinne,noe som har ført til gjentatte mellomørebetennelser (7 antibiotikakurer siden august bare) og nedsatt høresel. Nå har de laget ny trommehinne, så vi har håp om at plagene hans skal opphøre. Han klager ALDRI og fortjener å bli frisk! På torsdag hadde vi 10-års bryllupsdag og jeg kjente og kjenner KJÆRLIGHET! Samme dag følte jeg UENDELIG TAKKNEMLIGHET over å kunne dra hjem fra barneavdelingen med en gutt som ikke er alvorlig syk....

En varm og glad takk også til disse skjønne damene som alle har forært meg litt solskinn, TUSEN TAKK til
Idyll på landet, Sidsel, Anne, Kristin, Karoline Sofie og Litt shabby litt slitt og bare mitt.

Klemmer med ønske om en strålende helg fra

36 kommentarer:

FruLisa sa...

Flotte inspirasjonsbilder. Tror jammen meg jeg skal kopiere erteblomsterkrukkene. Erterblomster minner meg om Bestemor.... og så lukter de så godt.

Høres ut som en følelsesladd uke! Håper det går bra med Elias og at han får det bedre både med hørsel og mindre syk.

God helg!

liven sa...

Heisann Anette!!
Kjempefine bilder....åh som jeg gleder meg til å ta fatt på hagen!!
Grattis med tomten også....kjekt å ha et stuebytte! Har det jeg og trives med det!!! Der gjør vi litt...og koser oss masse :o)
Håper det går bra med gutten og at han nå vil slippe ørebetennelsene!!

ha en fin helg :o)

aase sa...

Hjelpes meg så lekkert rundt omkring hos deg på sommeren!! Vakkert!!

En begivenhetsrik uke har du hatt og nyt helgen nå!!

Klem Aase

Pia sa...

Grattis med brylupsdag! Og så flott at operasjonen gikk bra - godt å ha det overstått!
Ha ei flott helg!

Anonym sa...

Så flott at operasjonen gikk bra :) Det var godt å høre. Vet alt om hvor det tar på. Da vår gutt skulle opereres da han var liten, alt var over og alt hadde gått bra, da besvimte jeg og ble lagt på intensiven og lå der mange timer å sov...så vi er nå bare sån vi mødre.
Gratulerer så masse med bryllupsdagen som har vært.
Ha ei go hælg.
Klæm fra me

Kort og Søm sa...

Det var fine bilder å se nå...*smiler*..
Så bra det gikk bra på sykhuset, det er ikke noe morro med barn på sykhuset...
God helg,
klem :o)

Minka sa...

Min store hage kommer vel ganske så godt i skyggen av din vakre, gleder meg til å se sommerens bilder fra din hage..Og så mye som har skjedd hos deg, grattis med hyttetomt, og så bra at sønnen din endelig har blitt bedre. Er så frustrerende når våre små blir syke..Klems

Epleskrell sa...

Hei vakre du!

Så fine biler fra hagen... begynner å lengte etter vår og sommer her.
(selv om vi reiser til sommeren på søndag)

Så bra at det gikk fint med Elias da. Hørtes ut som at han har en tøff vinter med mye sykdom og vondt ja. Stakkars...
Er aldri noe trivelig å se barnet sitt bli lagt i narkose, uansett hva slags grunn det er!
Men kjekt at du har en så tapper gutt da, stolte mamma og pappa tenker jeg ;)

Gratulerer med 10-års bryllupsdag! Det er noe å feire ja. jeg løfter kaffekoppen for 10 nye, fine år for dere!

Klem klem

Jannicke sa...

Litt av en uke...
Gratulerer med hyttetomt, så utrolig kjekt!!
Og vel overstått operasjon, jeg er SÅ glad for å høre at det gikk bra. Krysser fingrene for at han nå blir 100% frisk!
Riktig god helg, kjære du.

Klem J.

Linda sa...

Deilig å se litt sommerbilder nå!
I Trondheim har vist vinteren kommet for fult ;O(
Men jeg vil ha vår!!
Grattis med hyttetomt!
Spennende tid i dere har i møte!
Det blir vel deilig tenker jeg.
Godt med vel overstått opperasjon, får håpe det går bedre med gutten din nå!
Slitsomt å plages slik.
Gratulerer også så mye med 10 års bryllupsdag!

God helg og klem fra meg.

Prinsesse Elin sa...

Et utrolig fint innlegg synes jeg. Glad på deres vegne med både guttungen, hyttetomt og bryllupsdag. Jeg elsker inspirasjons-bildene du viser, De gir virkelig kriblinger i kroppen etter å kommer meg ut i hagen. Klem fra Elin:)

Tulip sa...

Sommer,sommer,sommer....så vakre bilder du viser her!
SUKK.....

Så bra gutten din er vel hjemme fra sykehuset:)

Klem

mali-mo sa...

Godt det går bra med gutten din, håper operasjonen var en suksess.

Spennende med tomtekjøp! Vi deler hytte med mine foreldre, men har lyst å bygge selv også, kanskje med tiden...

God helg!

verdens heldigste mamma sa...

Hei Anette!

For en uke?? Kan skjønne du må slappe av med familien denne helgen. Det var mye på en gang denne uken. Så forferdelig med sykehus og operasjon på gutten deres, som forhåpentligvis var velykket. Og for en tapper kar som du sier aldri klager! Bli frisk ønskninger sendes herfra!

Gratulerer så mye med 10 års bryllups dag og for en hærlig følelse og kjenne kjærligheten.. Det er så godt og høre om de som har det bra år etter år..

Og enda en gratulasjon for hyttetomt!! Hallo??? Da regner jeg med at vi dette året for litt hytte innlegg fra denne kanten!??? :)

Heldige dere :)

Og nyydelige hage bilder! Deilig!!

Vi hadde en super tur til manchester! INgen fotball tur får du si til gutta, kan godt heie på liverpool for vår del!:) hehe .

Takk for hilsen, du er trofast du!;)

Klem

Jannicke sa...

Hahaha, nå fikk du meg til å smile :o)

jeg gjengjelder alt du skrev til meg!!!!

Smiler ennå... :o)

Klem J.

Datt sa...

Oi, etter den uka håper jeg helga blir rolig og avslappa!! <3 Så bra at operasjonen gikk godt!!
Litt spent på å se hvordan krukkene dine ble etter kefir... :)

Lotta sa...

Hei hei!
Koselig du er her igjen. For en uke ja. Godt at det er overstått da. Også håper jeg han slipper alle plager og sånn fra nå. Jeg tenker ofte på hvor heldig jeg er som har to friske herlige barn ja.
Prøver å si det til meg selv hver dag!

Gratulerer så masse masse med hytteplaner:)Så moro:)

Den hagen din og alt er bare så inpirerende altså. Mulig jeg må spørre deg om et tips eller tre;)

Ha en herlig helg min venn. Nå skal jeg opp å kysse litt på englene mine <3

Nattaklem:)

Forever Love sa...

Så flotte bilder og for en uke.
Grattis med hyttetomt og bryllupsdag.

Bra det gikk bra med din sønn håper han blir helt frisk nå!

God helg til dere:)

Klem

No.15 sa...

For en uke du har hatt. Håper Elias blir bedre nå, ingen fortjener å være syk.

Og gratulerer med hyttetomt. :-D

KLEM

Herr og Fru Nordnes sa...

mmm er så godt med disse sommerinnleggene! Kjenner endorfinene sprenger på! ... Jeg skal straks å hente litt summer-loving med hjem til the great westland! Tar oss 2 herlige uker til tenerife over helgen! !! Skal sende hjem noen varmende solstråler :)

Fiine bilder og jeg er jo en av "de nye" så for meg var dette usette bilder!

Ha en strålende helg :)
KlemE

Simones Country Home sa...

Åh så koselige sommerbilder da. ;o)

Gleder meg masse til sommern å kunne ordne opp litt ute i hagen her, for her er det faktisk ingen verdens ting. :o/ hehe

Ha en knall helg.

Klem Simone

Anonym sa...

Det var mange blandede følelser på en og samme uke, men er det ikke godt? Godt å kjenne at en lever, er sårbar, men likevel har vi det så godt.... Bra operasjonen var vellykket, håper han slipper å plages med ørebetennelser mer..... Gratulerer så mye med overstått bryllupsdag og hyttetomt;) Håper du får ei fin helg sammen med dine. Klem fra Ingrid.....

Mitt hvite hus sa...

Så godt at uken er over.... gratulerer med hyttetomt.. så spennende..

ja nå gleder vi oss til våren..og kunne gjøre ting ute i hagen..:

god helg..
Klem Kerstin

Hilde sa...

Så godt at operasjonen gikk bra! nARKOSE OG BARN ER IKKE NOE godt har prøvd det på to av mine - glad det er over!

Erteblomst ideen med hønsenetting var super - den skal jeg låne!!! Hadde ikke erteblomster i fjor og det anget jeg! Genialt å så de i potte og ha klatreverket klart fra starten av...
Me LIKE!!!
Nyt helgen

Klem Hilde

Størstepia sa...

Å stakkars liten...
Godt at alt gikk bra, krysser fingrene for at han holder seg frisk nå da! Hadde det sånn selv når jeg var liten, hadde vel ørebetennelse 5-8 ganger pr vinter, og det er I K K E behagelig. Fikk helt vondt av ham når jeg leste det du skrev jeg...
Gratulerer med 10 års bryllupsdag, fantastisk å være like glad i hverandre etter 10 år også:-)
Håper dere får en fin helg!!!
Stor klem fra størstepia

Bette sa...

Gratulerer med kjøp av tomt!! Må være en utrolig herlig følelse!! Vi har også en stor drøm om å en gang få en hytte på fjellet,men foreløpig blir det med drømmen....
Så kjekt å høre at operasjonen gikk bra! Håper han slipper mere plager med ørene nå,da:)

God helg!
Klem fra meg♥

h.espe sa...

Hei vennen!
Takk for tilbakeblikk i hagen din - nyyydelige bilder, og jeg kjenner vårfølelsen begynner å krible...;O)

Ja, skal si du har hatt litt av en uke! Håper din kjekke sønn blir helt fin igjen, og slipper nye sykhusopphold og "hestekurer"... Gratulerer så masse med overstått bryllupsdag, og FOR en bryllupsgave dere spanderte på dere da ;o) - hytte på Kvitefjell. Hørtes utrolig deilig ut!

Ha en riktig flott helg Anette -kooos deg masse!

Goklem fra Hildegunn

Kristins Hus sa...

Du "kjenne at du levve", som vi sier på møre!
Så bra at det gikk fint med gutten din:-) Har alt å si at barna har det bra, og når de har vondt, blør et morshjerte... det er sikkert og visst!
Nydelige stemningsfulle bilder fra sommeren.
Gratulerer med hyttetomt og bryllupsdag!!!!
Riktig god helg til deg og dine!:-D
Kristin

Besta sa...

Gratulerer med hyttetomt, bryllupsdag og at operasjonen til Elias gikk bra:)
Nydelige bilder viser du i tillegg.
Ha en fin lørdag.
klem fra marilyn

Simple Lovely sa...

Heihei Frøken:) Fiiine sommerbilder du viser! Kefir seier du?? Hmmm, det må jeg prøve!! Lykke til med overtaling av mannen. Jeg greide å overtale mannen min ifjor, og klarte det til slutt så ble terassen malt med en grålig beis-ble kjempe fint! Så hvis du trenger overtalingtips, så deler jeg dem gjerne;)

En stor g r a t u l e r e r med hyttetomt og bryllupsdag!!
Håper Elias blir 100% nå etter overstått operasjonen.

Ha en fin helg:)

Tonje sa...

Hei!

Kjempeflotte bilder! Som tatt ut av "vakre hjem og hager":o)))

Gratulerer så mye med tomt! Det er herlig med hytte..

Håper det går bra med mor og sønn. Skjønner godt at det er en stor påkjenning. Men, håpe at han blir bra nå da stakkar liten.

Gratulerer så mye med bryllupsdagen også!

God klem fra Tonje

Crinoline sa...

Hei,Anette.Herlige sommerbilder.For en uke,gratulerer med hyttetomt og bryllupsdag.Godt at operasjonen er overstått og at Elias slipper plagene. Det er fint med hytte som ikke ligger så langt vekk. Er ikke så mye på nettet om dagen.Min laptop er fortsatt til reparasjon, og vi holder fortsatt på i underetg.Det tar jammen lang tid å få hyllene på plass,tørke støv av bøkene og sortere dem etter sjanger...God helg.Klem

rule sa...

Kjempe inspirerende å se disse flotte bildene!!!! Det blir helt fantastisk med vår og sommer...etter en lang vinter!!!!

Ha ei flott helg!! Det fortjener du etter ei begivenhetsrik uke:-)

Tone Yvonne sa...

Du har helt klart hatt en uke hvor pendelen har svingt heftig i begge rettninger ;O)

Gratulerer med bryllupsdagen :O) Kjærlighet er en fantastisk god følelese.

Veldig spennende med hytte tomten ;O)

Angsten kommer man ikke utenom oppi alle gleder, men takknemlighet fører en langt :O)

Ønsker dere en riktig god helg, Håper dere alle får litt ro og ikke minst tid til hverandre!!

klem :O)

Anette Willemine sa...

Har dessverre ikke fått med meg at sønnen din skulle opereres. Da skulle jeg jo ha sendt noen varme tanker. Jeg sender derfor noen veldig gode tanker nå, og ønsker godgutten din god bedring! Nå har vi heldigvis dyktige leger her i landet, og de har sikkert gjort en god jobb for ham!
Å følge barnet sitt til operasjon og se de får narkose er forferdelig vanskelig som mor å oppleve. Det vet jeg mye om.

Så spennende med hyttetomt! Gratulerer så mye! Jeg er sikker på (?) at vi får følge med her inne.

Have ja, det er jo spennende (les: mest for Mr. Sunhome). Jeg gledegruer meg til å se hva som dukker opp under all den sneen som fortsatt ligger meterhøyt i haven. Påske - jeg satser på påskesolen skal ta det!

Ønsker deg en deilig lørdagskveld, Anette! Her begynner det å lukte Flyvende Jacob! *Smiler bredt* En vidunderlig rett!

Klem over fjorden fra
Anette Willemine

Karen sa...

Ble både glad og rørt av å lese dette innlegget... Livsgleden og kjærligheten var til å ta og føle på...