onsdag 17. desember 2008

En herlig gjeng!

Jeg er kontaktlærer i deltidsstilling, så til tider kjenner jeg veldig at jeg ikke har nok tid til jobben min...arbeidstiden vår er på mange måter delt i tre, undervisningstiden, kontortiden som rektor disponerer og alle møter med kolleger, pp-tjenesten, barnevern, sosiallærer, nettverk, spesped.team, norsk2-lærer etc etc og til sist men ikke minst, den ubundne tiden vi disponerer til forberedelser og rettearbeid. Det er denne tiden de fleste lærere synes er alt for knapp,og i redusert stilling er det ikke alltid "riktig" å sitte kveld etter kveld og halve søndager...men det nytter jo ikke å komme uforberedt til klassen...
Samtidig har jeg valgt å jobbe redusert for å ha mer tid til egne barn, så det gjelder å finne en balanse !
.......................
Jeg har en skjønn klasse med herlige unger og supre foreldre! Jeg har hatt de siden 1.klasse og nå er de akkurat sånn jeg vil ha dem,ha-ha! Vi har akkurat de samme utfordringene og diagnosene som andre klasser, men de er svært arbeidsomme og står på i alle timer! Jeg er så glad i klassen min!! Til jul vanker det små og store presanger og koselige kort, og selv om jeg ikke forventer dette setter jeg stor pris på det!! Denne fantastiske oppsatsen fikk jeg av en av elevene mine i går og den pynter virkelig opp spisestuen vår!!


I dag skal jeg bake julekake, vaske klær og få ryddet litt i heimen. I kveld blir det juleavslutning på mellomstemann og jeg gleder meg sånn til å se han på scenen!



Ønsker dere alle en fin onsdag! Klem fra Anette

16 kommentarer:

Henriette sa...

Det er så kjekt når ein ser konkrete bevis på at ein vert sett pris på, og det varmar ekstra godt når det kjem i ei travel tid:) Eg er sikker på at alle smågåvene og oppmerksomhetane er vel fortent!!!!

Ha ein flott dag. Hos oss er det bursdagsfeiring i dag. Eg fyller 29???? igjen, og familien forlangar feiring, og det er jo litt kjekt. Vert liksom aldri for gamal til å glede meg over bursdagen min. Litt barnsleg kanskje, kniiiiis.....

Stor klem Henriette:0)

Ida sa...

Så hyggelig med slike flotte oppmerksomheter - jeg er sikker på at dine elever og deres foreldre setter stor pris på deg også ! Du høres ut som en person som absolutt gir mye av seg selv - for at andre skal ha det bra! :-) Hmm.. er du sikker på at du jobber redusert? ;-D Kanskje på papiret ? Jeg er litt glad for at jeg har en jobb som ikke krever annet enn fullt fokus på jobb - når jeg går hjem har jeg fri ! (dvs. ikke fra tanker og følelser da.. jobben blir ofte med hjem!) - etter en nattevakt kan jeg våkne som ett skudd før klokken 10.00 og være helt svett -i tro om at jeg har glemt noe viktig i løpet av natten !

Kjempefin den juleposen din - tror jammen meg jeg må sørge for en litt mer rød jul til neste år - har savnet litt annet enn sølv, hvitt og gjennomsiktig ;-) Til og med mamma har fått med seg dette med hva som er "in i tiden" - når hun unnskyldte seg for en rød julestjerne hun kom med i går - og ikke en hvit ! Haha.. stakkar - jeg ble kjempeglad jeg - og syntes den gjorde seg i blant alt det hvite :-)

Ha en fin dag - EN uke til jul! Klemmer

home 4us sa...

Hei
Jobber også som kontaktlærer og kjenner meg veldig igjen i beskrivelsen din.
Det er til tider utrolig hektisk og slitsomt, men jeg ville ikke ha byttet jobb for alt i verden, den gir meg mer enn den slit.

Ha ei fin førjulstid!

rod i hob sa...

Ja sant eg e heldig :-) Eg har fått møje MUS (Til kattane) i kalenderen, så de e ekstra kjekt å få noge så fint som eg jore i dag :-)

Eg begynte plutselig å lura på om sviblane mine hadde fått dårlig stell -for den eine såg så rare ut... Men så ser eg at dine e AKKURAT like! Ikkje bare de MEN I LIK "POTTA" Eg har vanlig mose på mine -å du har tørka. Ellers heilt likt. Morsomt!

Ha en fine kveld!!

Anonym sa...

Ja du har en flott jobb...selv om det til tider er frustrerende hvor mye tid det går av fritiden til å gjøre jobbting.
Selv ser jeg at i de værste periodene sitter jeg hver kveld i flere timer med jobbing og det er mye mer enn de 45 minuttene som vi har hver dag med ubundentid.

Men til gjengjeld har vi en veldig flott jobb som lar oss få jobbe med det flotteste som finnes...nemlig barn... :)

Håper du får en flott kveld :)

Klem fra Gry Hege

PS: Vet du hva....jeg fikk ikke gjort noe fornftig i natt...jeg leste ferdig boka som jeg har holdt på med. Den var så spennende at jeg klarte ikke legge den fra meg før den var ferdiglest :)

Bo med Lena sa...

Så det var deg det da..som var på handletur hos meg:) Håper du ble fornøyd. I hvertfall noen av mine favoritter.

Høres ut som om du er en god lærer!!

Ønsker deg en fin førjulsuke:)

rod i hob sa...

Kjempegod smak ;-)
Tjihi!!

Tulip sa...

Tenker elevene er fornøyde siden de gir deg en så flott oppmerksomhet!!


Skjønner godt valget ditt om å jobbe redusert. Viktig den tida barna er små.

Auuud sa...

Jeg legger meg langflat for kombinasjonen din av deltidsjobb og det å være kontaktlærer. Garanterer at det tar tid og krefter! Jeg er relativt nyutdannet, og noen ganger lurer jeg på om jeg har truffet riktig yrke. Men alle de gangene jeg blir rørt, glad, overrasket når en merker at ting går faktisk inn og de har tross alt tillit og respekt og ikke minst blir de også glade i lærern sin - Da tenker jeg at jammen har jeg verdens beste yrke! Selv om jeg blir både sliten og oppgitt :) Vi er heldige, Anette! Blomstern var utrolig fin! :)

hvorfor ikke... sa...

Takk;) Ønsker en fin onsdag til deg også!
Smil Torunn

moa sa...

hei anette
..joho - her snør det visst:0)
..koselig å få oppmerksomheter av sine elever og fornøyde foreldre..
Det er jeg sikker på du fortjener!
nattaklem fra moa

Heidi-anitha sa...

Håper du fikk en en koselig avslutning med gutten din på skolen:) Av sånt får mann julefølelser av- så er du lærer selv også da,- da er det vel ekstra godt med litt julefri:), og tid med egene barn...

Sviblene var så fine i den lille kassen! Lukter jo himmelsk!

Kos deg i dag-og unn deg noe til deg selv:)

Klem White vintage

Ida sa...

God morgen! Ja, jeg kan virkelig tenke meg dere møter på mange utfordringer - spesielt slik utviklingen er nå! Man leser jo bare i avisene hvordan tidene forandrer seg - og da er det ikke rart at mye av dette blir preget i skolen og blant de unge!

Merker også på sykehuset at en del av undervisningen er helt feil rettet. Vi har ikke hatt mange timene med flerkulturell forståelse - og det kommer gjerne som en overraskelse å høre at vi kun har 6 skoletimer med hjerte-lungeredning! 3 timer med basal og 3 timer med avansert - fordelt på to dager! Det er jo nesten litt latterlig - nå jobber jeg på ett sted hvor jeg til tider får drillet både hjertelunge-redning og ikke minst dette "våkne" blikket man alltid må ha rettet mot pasientene - men har likevel vært igjennom en rekke opplevelser hvor litt bredere kunnskaper og litt bedre øvelse hadde gjort seg!

Men det blir som du sier - om jeg ikke hadde følt at jeg hadde mestret det - og tatt erfaringene med som lærdom (heldigvis er vi alltid flere på jobb - og mange dyktige å henvende seg til når man blir usikker!) - så hadde jeg ikke blitt i jobben! Merker at jobben gir meg mye - og jeg kommer nok til å savne endel av det i tiden fremover (iallefall litt..hihi!)

Ha en kjempefin dag Anette - idag blåser det helt forferdelig her i Bergen - siste julegaveinnspurt skal innhandles i dag - med lillemann på slep.. hihi.. har lovet gull og grønne skoger til lunsj ;-)

Klemmer

Nettelita sa...

Så koselig å få en sånn oppmerksomhet da.. :) Det viser jo at du blir satt pris på det!
Skjønner godt at du blir knytta til elevene dine! Du som lærer er jo faktisk med på en stor bit av oppdragelsen deres, og å følge en gjeng gjennom barneskolen er nok en spesiell og fin opplevelse! Du erfarer nok mye på godt og vondt da. :)

Ellers håper jeg du er i rute til jul.. Det er jeg, og i morgen må jeg pynte juletre til og med, så da skulle alt være klappet og klart..
Ha en fantastisk juletid!
Klem Anette

Kort og Søm sa...

Så fine blomster du har fått!!

Jeg hoppet litt i stolen da julemusikk kom for fult ut av mine høytalere... men veldig hyggelig da :o)

God Jul!

Bo med Lena sa...

Så bra!! Da blir jeg fornøyd også:)

Fortsatt god juleuke:)