søndag 5. januar 2014

Litt vemodig, mest greit!

I morgen er det jo 13.dag jul, og siden jeg er oppvokst på landet er det først da det er "greit" å ta ut julepynten. Noen venter vel også til 20.dag jul, men siden vi har hatt pynt fremme siden 1.desember, er det vel greit nå...! Typisk "vinterpynt" beholder vi nok ut januar, men all julepynt  pakkes pent ned i kassene sine.  Julemenneske som jeg er, gleder jeg meg alt til å ta de frem om 11 måneder....
Jeg er glad i alle årstider, og ser med optimisme frem til det som ligger foran oss. Turer på hytta, fotballkamper med guttene, familietur til London, fine hverdager...vi er heldige!
Vi har vært SÅ sosiale i det siste, veldig hyggelig det og! Nyttårshelgen ble feiret på hytta vår med gode venner, vi var 14 stykker og både små og store storkoste seg med 5-kamp, mye latter og prat, nydelig mat og drikke. Så bar det hjem til skole og jobb i to dager, før det var helg igjen. Vi var hos fine venner i nytt hus på fredag, og i går dekket vi bord til vennemiddag hos oss.
Nå høster vi juletreet, før vi skal benke oss i sofaen alle 5 for å heie Northug, Johaug  og gjengen opp "Monsterbakken".
Ha en fin søndag!
♥Klem fra♥

10 kommentarer:

Hilde sa...

Alt til sin tid, og nå er det lov å rydde ut julen :-) Vi har tatt pynten i dag, mens treet og stjernene i vinduet får være til 20. dag Knut. Hverdagen er her igjen, og om barevinteren ankommer er vi klare for den årstiden også.
HIlde

Unknown sa...

Deilig og rydde bort julen syns jeg:)
Begynner så tidlig, så jeg er klar rett etter jul jeg, hehe:)
Nåp venter jeg på vinter og snø, MÅ ha det snart !!

Her er det også vinterpynt enda, den får stå til over Januar:)

Trines Hus og Hage sa...

Hei, hei
Det høres virkelig ut som dere har evne til å kose dere sammen. Norske seiere ble det også i dag, både todebbelt og tredobbelt. Moro det synes vi og.

Som jeg har nevnt før, er jo vi i omtrent samme situasjon, familie på fem med tre gutter. Vi bor ikke langt fra Hamar, så det blir et godt stykke unna dere i Drøbak. Vi var der i fjor sommer for første gang. Koselig by!

Takk for hyggelige ord på bloggen min.
Ha ei riktig fin uke!

Hilsner fra Trine

amo sin blogg sa...

Så flott at dokke er så sosiale. Ta vare på det !
Me var også på hytta i jula og nyttåretshelga. Barn og barnebarn kosa seg. Med oss er det no for tida mykje quiz, kortspel , twister... Farmor prøver å henge med så godt ho kan..
Fin ny veke !
Klem

beate sa...

Det er deilig å pakke vekk jula nå synes jeg... Selv om det alltid er litt trist!

Klem

Rosehagen sa...

Hei og Godt Nyttår;)
Høres ut som en super jul, sosialt samvær er viktig;)
Her er siste juleselskap/julemiddag servert i dag, pinnekjøtt. Nå jula ryddes ut. Kjenner at det er helt greit;) Gleder meg til tulipaner, vårløker og så vil jeg ha SNØ;)
Kem fra Ann-Mari

Gårdsjenta sa...

Sakte men sikkert ryddes jula ut her også, juletreet kastes nok fysisk ut i morra, i kveld ble det tømt for pynt. Skal blir fint med plass i stua igjen, men blir litt tomt ellers..

Hanna sa...

Ha en fin start på den nya veckan
Hanna

♥ Netta ♥ sa...

⋰⋱★GODT NYTT ÅR★⋰⋱

Det høres ut som om dere har hatt en super julefeiring. Vi tilbrakte også i år julen til fjells med snø og deilig vinterstemning. Julen forsvant i en fei og nå er alle spor av jul borte!

Gleder meg meg til å følge deg videre i 2014, da skal jeg både blogge mer og ikke minst besøke mine fine bloggerinaer mye mer ;-)

Ha en fin kveld!

Klem
Netta

To Pluss Tre sa...

Veldig koselig å ta frem julen, og helt greit å rydde den bort (jeg gjorde det i går). Kjenner det krible etter en ny årstid allerede! :-) Fin dag til deg!