fredag 25. november 2011

Tid for kranser...

På denne tiden av året, er det ekstra koselig å sette av litt tid til litt "pyssel" synes jeg. En ting jeg ikke har mye erfaring med, er å lage egne kranser. Etter å ha storkost meg i timesvis med boken "Kranser" som er ute i bokhandlere nå, fikk jeg lyst til å prøve meg selv...
Jeg gikk ut i hagen og klippet litt buksbom fra hekken. Dette samlet jeg i små bunter som jeg surret fast rundt en halmkrans med blomstertråd. ( Fåes kjøpt i blomsterbutikker eller hobbybutikker). Til pynt stakk jeg inn noe små kvaster med snøbær.
♥♥
Mitt forsøk nr. to er en helt annen type krans. Rundt en isoporsirkel har jeg surret linstoff og festet dette med knappenåler. Som dekor har jeg brukt en bånd og to små engler som egentlig er til å stikke inn i lys som pynt. Alle materialene til kransene, bortsett fra selve basen, har jeg altså funnet materialer til i skuffer, skap og hage!
Jeg anbefaler virkelig den fine boken som fotograf Kamilla Weiglin har laget sammen med Signe Elise Hultgren. Den gir ideer til kranser som passer til alle årstider og høytider, og bakerst i boken gis det gode beskrivelser av fremgangsmåte.
Akkurat nå arrangerer Kamilla kransekonkurranse inne på bloggen sin og premier er flere eksemplarer av den inspirerende boken!
Titt innom Frk.Foto for å lese mer om "kransekonkurransen"
♥♥♥
God helg til alle!!

22 kommentarer:

Rosehagen sa...

Kjempefine kranser;)
Boken er jo bare super!

Ha en fin fredagskveld;)


Klem fra Ann-M.

Siri sa...

Så lekkert da! Jeg er også veldig glad i kranser. Spesielt på denne tiden av året :-) Ha en god helg! Klem Siri

Hulda sa...

Superfine kranser! Så flott den var den du har laget av naturlige greiner fra hagen.

Lene sa...

Flotte kranser:-). Jeg ser på headeren din at du har pakket inn gaver med hvitt gavepapir. Hvor har du fått kjøpt dette. Jeg er nemlig på jakt etter det:-)

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Så fine kranser! Flink du er :)
Likte spesielt godt den grønne kransen.
Her i huset skal det lages hjerter av bjørkekvister med julepynt på.
Nok å gjøre nå før jul, men så koselig :)

Ha ei fin adventstid!

Viola sa...

Vilka vackra kransar du gör, själv har jag fixat en hel del i pil som jag säljer i butiken, ha en fin adventshelg, kram

I & du... sa...

Så fine kranser, Anette!,

Klem

A K sa...

Wow, så fine kranser du har laget! Den med lin og bånd var kjempefin :)

Jeg og jentene skal i skogen og plukke mose og tyttebærris på søndag så vi får laget grønne kranser til skapdørene i stua til jul :)

Må skynde meg inn og se om jeg kanskje kan vinne kransebok, den frister ;)

Klem

A K sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
A K sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
A K sa...

Det ble visst veldig kommentering fra meg med 3 kommentarer i slengen... Beklager det ;)

☼ Carolina ☼ sa...

Merry Christmas!
from Chile
c@

Vi i Villa Ville kulla sa...

Ååååå va mycket fint du visar här inne hos dej!!!Du är fenomenal!!!!
Ha en mysig advent med de dina!!!!
Kram Lotta

Fru Fjeldhammer sa...

Så flott med hjemmelaget kranser!
God helg til deg og dine..
klem

Unknown sa...

Kjempefine kranser du har laget ♥
God helg!

Klem Line

♥ Netta ♥ sa...

Så flotte kranser du har laget Anette. Jeg kjøpte en krans på Panduro i fjor som skal pyntes til jul så det var flott å få noen gode ideer. Den boken så kjempefin ut :-)

Ha en herlig helg!

Klem
Netta

Thelma Louise sa...

flotte..)) er så glad i grønne jeg da..))

ha en toppers helg..)

Klem

Unknown sa...

zzzzz2018.6.6
michael kors outlet online
coach outlet online
true religion outlet
jordan shoes
canada goose jackets
coach outlet
moncler jackets
michael kors outlet online sale
adidas yeezy
oakley sunglasses wholesale

Unknown sa...

www1016
prada handbags
red bottom shoes
mbt shoes

louboutin shoes
louboutin shoes
off white clothing
moncler jackets
canada goose outlet
adidas outlet

Unknown sa...

www11.12

ugg boots
adidas nmd
moncler jackets
ugg boots outlet

ugg outlet clearance
supreme clothing
superdry uk
canada goose outlet

yanmaneee sa...

yeezy shoes
air max 97
hermes
vapormax
yeezy boost 350
yeezy boost
off white nike
jordan shoes
jordan shoes
yeezys

yanmaneee sa...

birkin bag
lebron shoes
golden goose
off white
cheap jordans
off white
adidas stan smith
nike air max 90
yeezy
yeezy 700